Aby pozbyć się bólu pleców wystarczy 1 minuta dziennie. To ćwiczenie jest bardzo proste!

Długa praca za biurkiem i siedzący tryb życia może powodować uporczywe bóle pleców. Osłabione mięśnie podtrzymujące kręgosłup można łatwo wzmocnić. Jeśli tego nie zrobisz, ból będzie wciąż narastał, aż stanie się niemożliwy do zniesienia.

Jeśli już teraz odczuwasz bóle pleców, wykorzystaj nasze ćwiczenia, które wzmocnią mięśnie grzbietu, lędźwi i klatki piersiowej.
Każde ćwiczenie wystarczy wykonywać tylko przez 1 minutę!

1. Wzmocnij kręgosłup

Ćwiczenie 1

.

Połóż się na podłodze i zegnij nogi w kolanach. Ręce połóż prostopadle do ciała, tak aby ramiona przylegały do podłogi. Przenoś kolana na boki, jednocześnie odwracając głowę w przeciwnym kierunku. Należy zrobić po 4 powtórzenia na każdą stronę.

Ćwiczenie 2

.

Połóż się na podłodze i wyprostuj nogi. Ręce połóż luźno wzdłuż ciała. Przenieś jedną nogę lekko zgiętą w kolanie na zewnątrz drugiej nogi. Potem przenieś drugą nogę. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Ćwiczenie 3

.

Połóż się na podłodze z rękami ułożonymi za głową. Podnieś lewy łokieć i próbuj dotknąć nim prawego kolana i na odwrót. Powtórz ćwiczenie 20 razy.

Wzmocnij mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenie 1

.

Uklęknij na podłodze i oprzyj się na rękach. Powoli i dokładnie wykonuj koci grzbiet. Ćwiczenie powtórz 2 razy.

Ćwiczenie 2

.

Uklęknij na podłodze i oprzyj się na rękach. Naprzemiennie podnoś lewą rękę i prawą nogę, tak aby znajdowały się w jednej, równej linii. Potem na odwrót. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Wzmocnij mięśnie lędźwiowe kręgosłupa

Ćwiczenie 1

.

Połóż się na podłodze, ręce ułóż pod głowę. Nogi lekko ugnij w kolanach. Weź głęboki wdech i zrób brzuszek jednocześnie wydychając powietrze. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

Ćwiczenie 2

.

Połóż się na podłodze. Unieś nogi pod kątem około 45 stopni. Naprzemiennie zginaj jedną nogę w kolanie. Ćwiczenie wykonaj 10 razy.

Regularnie wykonuj powyższe ćwiczenia, a ból pleców wkrótce zniknie!

Share