Czy jesteś zdrowa ?Zaobserwujesz na twarzy

Zimowa dieta, często uboga w świeże warzywa i owoce oraz brak słońca to dwie główne przyczyny, dla których u progu wiosny brakuje nam witamin. Ich niedobór odbija się na całym organizmie – przemęczenie, zły nastrój, słaba odporność, bóle stawów, anemia, bezsenność i brak ochoty na seks to tylko niektóre z objawów. Po czym poznasz, że i tobie brak tych związków? Powie ci o tym… własna twarz (jako pierwsza zdradza oznaki niedoborów witamin i minerałów). Poznaj pięć objawów niedoboru witamin i minerałów, które zobaczysz, przeglądając się w lustrze.

,

Blada sucha skóra

,

Jeśli twoja skóra jest nienaturalnie blada a do tego przesuszona, a przy tym czujesz się

zmęczona i od dłuższego czasu masz kiepski nastrój, może to świadczyć o braku witamin z grupy B (szczególne B12), A i C.

Aby uzupełnić niedobory, włącz do diety produkty bogate w te związki: jajka, brukselkę, nasiona słonecznika, orzechy (bardzo dobre źródło wit. B),

zielone i pomarańczowe warzywa i owoce (zawierają wit. A), brokuły, kiwi, czerwona paprykę (wit. C).

Pękające kąciki ust

,

Przyczyną problemu są najczęściej braki żelaza, cynku i witamin z grupy B.

Uzupełnić je możesz, jedząc więcej jajek, tuńczyka, suszonych pomidorów, orzeszków ziemnych, roślin strączkowych.

Do diety warto również włączyć produkty bogate w witaminę C (np. czerwoną paprykę) – kwas askorbinowy wspomaga przyswajanie żelaza.

Trądzik

.

Krosty i wypryski mogą sygnalizować niewystarczającą ilość witamin A i D, a także kwasów tłuszczowych.

Aby nadrobić straty, warto sięgnąć m.in. po łososia, orzechy włoskie, migdały, marchew, paprykę, masło.

Wypadanie włosów

,

Objaw ten związany jest najprawdopodobniej z niedoborem witaminy B7 (biotyny).

Mogą jej towarzyszyć zapalenie spojówek, spadek nastroju, apatia i senność.

Niedobór biotyny może wynikać z nieprawidłowej diety (ale również np. z długotrwałego przyjmowania antybiotyków).

Dobrymi źródłami witaminy B7 są m.in. żółtka jaj, awokado, kalafior, banany, orzechy laskowe.

Podkrążone i opuchnięte oczy

.

Problemy te mogą sugerować niedobór witaminy K i żelaza (choć przyczyn może być więcej np. alergia, cukrzyca, źle dobrane kosmetyki).

Jeśli problem wywołany jest błędami w diecie, staraj się częściej sięgać po brokuły, brukselkę, kapustę, drób, figi, natkę pietruszki, soczewicę.

Żródło kobieta onet pl

Share